-
Wie wil mee naar Kenia in Okt/Nov 2018
Wie heeft zin om met ons de huur te delen van een huis aan de kust van Kenia.
Paul en ik (reisvrienden geen koppel) willen een week of 3 in November gaan.
In februari 2019, gaat Mirjam mee.Uiteraard wordt het goedkoper per persoon als we met meer zijn.
FAQ – VAAK GESTELDE VRAGEN
– Hoeveel inentingen moet ik en wat met Malaria ?
Inentingen zijn NIET nodig. Ook gele koorts is NIET verplicht. Het kan handig zijn je tetanus te herhalen, in de tropen ontsteekt het kleinste schrammetje. Over malaria kan je veel lezen op deze link. Ik onthoud vooral dit : Profylaxen maskeren de symptomen vaak, zodat je er later pas echt last van krijgt, wel kunnen zij ervoor zorgen dat de symptomen wat minder heftig zijn.
– Ik wil je eerst vragen wat precies jouw bedoeling is. Wil je samen reizen en/of met meerdere. Wat zijn je plannen?
Ik wil de huishuur/taxi’s delen met maximaal 6 mensen.
– Moet ik meedoen met jou dieet ?
Nee natuurlijk niet : je eet wat je wil, wanneer je wil, waar je wil en hoeveel je wil.
– Ik heb het gevoel dat jij niet echt een reisgenootje zoekt.
Ik zoek inderdaad niet 1 persoon, ik zoek huishuur delers. Tenzij die 1 persoon de kosten met z’n tweetjes wil delen. Het minimum aantal mensen waarmee ik weg geweest ben is 3 : Coby, Ji-Yong en ikzelf. We hadden toen elk een eigen kamer.
Mijn intentie is wel om samen de omgeving etc te gaan ontdekken.
Als je op safari wil moet je dat doen met andere leden van het groepje, want ik ben al 200 keer op safari geweest in mijn leven en ga daar dan idd niet elke keer weer 200-300 euro voor uitgeven. Maar inlandse dagtrips en ZEKER zwemmen met dolfijnen in Watamu doe ik wel mee.
– Het huis delen met anderen ?
Ja want dat maakt Kenia betaalbaar. Als je heel erg op privacy gesteld bent is er in plaats genoeg waar je je kan afzonderen. Persoonlijk hoor ik liever iemand snurken dan jolige dronken Russen in all inclusive hotel.
– Indien de rest daar uit wil en ik niet, weet ik niet of ik me op mijn gemak voel alleen in huis.
Je bent nooit alleen want Hassan en Masai zijn altijd ‘thuis’. Zelf blijf ik ook regelmatig thuis als anderen (met of zonder gids) een uitstap/safari doen. Je kan eten wat je wil, wanneer je wil.
– Er is toch een hoop armoede ook daar, en misschien voel ik me niet veilig dan
Wat kan ik hierop zeggen ? In ons eigen land is ook een hoop armoe, zeker in grote steden. In Dubai is er ook veel armoede (bij de import Pakistaanse werkezels) Armoede is geen reden om je onveilig te voelen, wel om je schuldig te voelen. Door onze aanwezigheid daar zijn er alvast een aantal mensen die een beter inkomen hebben. Bijv. de huisboy, de nachtwaker, de groenten winkel, de piki-piki chauffeurs, de vissers die vis komen verkopen. Juist als je in een privé huis zit en deze dingen doet draag je bij aan de lokale economie.
Het is bovendien mijn ervaring : hoe minder mensen hebben hoe liever ze delen. Kenianen zijn enorm gastvrije, vrolijke mensen. Er lopen minder chagerijnen rond in Kenya dan hier in Europa, ondanks hun armoede. De middenklasse is heel behoorlijk aan het groeien trouwens.
– Als ik niet 100% achter mijn keuze sta doe ik het liever niet
DAT is een feit. Ik wil ook niemand meenemen die zich er niet goed bij voelt?
– Zorg ik dan zelf voor vliegtickets ?
liever niet, het is makkelijker als we allemaal samen vliegen en slechts 1 keer boekingskosten moet betalen (zie verhaal blog)
– Ik veronderstel dat er altijd een kamer gedeeld wordt ?
Je mag ook een alleen in een kamer, maar dan betaal je per dag meer voor privé gebruik van de kamer.
– ik wil wel een kamer delen , met wie dan ook ( ook een vrouw ) maar niet het bed !
In elke kamer zijn 2 * 1 persoons bedden, ze staan 2 meter van elkaar. Tot nu toe is dat nooit een probleem geweest.NOG ANDERE VRAGEN ? SHOOT !!!!
Sorry, er zijn geen reacties gevonden.
Login om te antwoorden.